- Är du företagskund? Läs här om vår metod gällande retur av produkter för företag.
-
Returnera & Service - Företagskund
Är du missnöjd med din produkt eller anländer varan skadad? Det finner vi naturligtvis mycket tråkigt och ber om ursäkt. Vi kommer att göra vårt allra yttersta för att lösa problemet tillsammans med dig.
I våra allmänna villkor står det om vår metod för att returnera en produkt och vilken service vi erbjuder. Här kan du läsa en kort sammanfattning:
- Solits har ett halvt års garanti på samtliga produkter.
- Har du fått en skadad produkt?
Trots att paketering och leverans sker med yttersta omsorg, kan tyvärr någonting oförutsett hända under själva transporten. Vi vill lösa detta så fort och så smidigt som möjligt. Låt oss veta inom 3 dagar att du mottagit en skadad produkt. Vi önskar lösa detta omgående och behöver din hjälp:
Om försändelsen var skadad när den anlände, hoppas vi att du anmälde detta till transportören när du signerade fraktsedeln. Ta också bilder på den skadade produkten och om möjligt på förpackningen och sänd ett e-mail till oss. Vi tar snarast möjligt kontakt för att diskutera problemet.
- Har du inte fått rätt produkt? Vi byter då snarast möjligt denna mot den korrekta produkten.
- Överensstämmer inte produkten med dina förväntningar? Vi gör vårt yttersta för att informera dig om produktens specifikationer via vår websida eller via telefon. Har du ändå fått en annan produkt än vad som kunde förväntas baserat på denna information, ta då kontakt med oss så att vi kan finna en lösning på problemet.
- Vill du byta produkt?Det är i de allra flesta fall tyvärr inte möjligt gällande måttbeställda produkter. För byte av produkter ur vårt standardsortiment är vår målsättning att hitta en lösning som begränsar ytterligare transportkostnader för dig.
- Har du rätt till pengar tillbaka? Du har rätt till en återbetalning om du mottagit en felaktig eller skadad produkt och därav returnerat produkten till oss. Vi gör en återbetalning till samma bankkontonummer som användes för betalningen. Önskar du en återbetalning till ett annat konto, ange det tydligt i ett e-mail. Vi återbetalar beloppet inom 14 dagar från den dagen som varan anlänt tillbaka till oss.
- Hur paketeras en produkt inför en reutrförsändelse?
Använd ursprungligt förpackningsmaterial. Frakten av podier och montrar följer inte någon standard och då vi har 15 års erfarenhet av detta, hanterar vi helst returen för att försäkra oss om att återfå produkten i sitt ursprungliga skick. Vi avtalar en tid för upphämtning så snart vi mottagit din anmälan om retur.
En enklare sammanfattning:
Inte nöjd? Ta direkt kontakt med oss via info@podierochmontrar.se eller ring +46 (0) 102 047 000Vi kommer utan tvekan till en gemensam lösning
- Är du en privatkund? Läs här om vår metod gällande retur av produkter för konsument.
-
Returnera & Service – Konsument
Är du missnöjd med din produkt eller anländer varan skadad? Det finner vi naturligtvis mycket tråkigt och ber om ursäkt. Vi kommer att göra vårt allra yttersta för att lösa problemet tillsammans med dig.
I våra allmänna villkor står det om vår metod för att returnera en produkt och vilken service vi erbjuder. Här kan du läsa en kort sammanfattning:
- Solits har ett halvt års garanti på samtliga produkter.
- Du har 14 dagars betänktetid efter mottagandet av produkten.
- Önskar du returnera produkten? Då betalar du endast returkostnaden. Vi arrangerar transporten.
- Vill du byta produkt? Då betalar du endast returkostnaden. Vi sänder omgående den nya produkten, så länge den finns i lager.
- Har du fått en skadad produkt? Vi löser detta omgående.
En enklare sammanfattning:
Inte nöjd? Ta direkt kontakt med oss via info@podierochmontrar.se eller ring +46 (0) 102 047 000Vi kommer utan tvekan till en gemensam lösning.
Vill du returnera? Använd formuläret ”ångerrätt”
Överensstämmer inte produkten med dina förväntningar och vill du returnera den? Det kan du göra inom en 14-dagarsperiod, med början den dagen du mottog leveransen.
Fyll i formuläret ångerrätt och returnera till oss via info@podierochmontrar.se eller posta till Solits, Linnewever 5, 2292 JG Wateringen, Nederländerna. Så snart du informerat oss om din önskan att häva köpet, måste också produkten returneras till oss inom 14 dagar.
Undantag!
Det är inte möjligt att returnera måttbeställda produkter.Mina pengar tillbaka
Du har rätt till en återbetalning om produkten inte är till belåtenhet (om du informerar oss om detta inom 14 dagar efter mottagandet).Vi återbetalar det belopp som du är berättigad till via samma betalningsmetod och till samma bankkontonummer som användes för betalningen. Önskar du en återbetalning till ett annat konto, ange det tydligt på formuläret ångerrätt. Vi återbetalar beloppet inom 14 dagar från den dagen som varan anlänt tillbaka till oss. Vi gör en reduktion för kostnaden att hämta upp produkten hos dig. Denna kostnad är densamma som den första försändelsen och finns angiven på vår websida.
Hur paketerar jag produkten/produkterna som ska returneras?
Använd ursprungligt förpackningsmaterial. Frakten av podier och montrar följer inte någon standard och då vi har 15 års erfarenhet av detta, hanterar vi returen för att försäkra oss om att återfå produkten i sitt ursprungliga skick. Vi avtalar en tid för upphämtning så snart vi mottagit formuläret för ångerrätt.Kan jag byta produkten mot en annan storlek, färg eller material?
Ja, det kan du. Om du beställt en produkt från vårt standardsortiment kan du byta den mot en annan produkt ur samma sortiment utan extra kostnad. Vi kan tyvärr inte acceptera returer av måttbeställda produkter.Produkten anlände skadad. Vad gör jag nu?
Trots att paketering och leverans sker med yttersta omsorg, kan tyvärr någonting oförutsett hända under själva transporten. Vi vill lösa detta så fort och så smidigt som möjligt, men vi behöver din hjälp!Om försändelsen var skadad när den anlände, hoppas vi att du anmälde detta till transportören när du signerade fraktsedeln. Ta också bilder på den skadade produkten och om möjligt på förpackningen och sänd ett e-mail till oss. Vi tar snarast möjligt kontakt för att diskutera problemet.
Frågor?
Tveka inte att höra av dig till oss på telefon: +46 (0) 102 047 000 eller sänd ett e-mail till:info@podierochmontrar.se