loading spinner
Totalt: (exkl. moms): 0 SEK

Fraktmetoder

Paket t o m 25 kg - DPD

Ömtåliga varor och vikt över 25 kg - Dachser

Max omkrets (2xL+2xB+H): 300cm


pakket_klein_350px.jpgpakket_groot_350.jpg

En pall är gjord för att stödja godset under frakten. Denna service rekommenderas vid frakt av ömtåliga varor. Det är viktigt att godset fastsätts och hindras från att förflytta sig under transporten.

pallet_geknipt_350px.jpg

Fraktkostnad

0-25 kg fragile.png25-150 kg eller ömtåligt 150-250 kg / 115+cm
Sweden (blå) SEK 199 standard - SEK 1690

standard - SEK 3380

Sweden (gul)
SEK 199

60-62, 65-68 & 79-99
beroende på postnummer

60-62, 65-68 & 79-99
beroende på postnummer


För att sända stora och/eller udda format eller vikter (måttbeställda produkter), kan andra tariffer gälla. Det gäller även pallar med avvikande mått (L/B/H >115 cm, se högsta tariff) och/eller vikter >800 kg.

Vi hanterar ordrar from SEK 500 (excl. moms) 
Ömtåliga produkter sänds på pall, för detta gäller leveranstariffen >25 kg.

Vi sänder våra produkter inom, men också utanför Europa. Kontakta våra kollegor för information om fraktkostnad till en specifik adress.

Din beställning kommer att levereras måndag till fredag ​​mellan 8:00 och 17:00. Om du har andra öppettider, meddela oss detta när du beställer. Vi undersöker gärna alternativen för att förhindra kostnader efteråt.


SÄKER FRAKT

Leveransen m ed din beställning av ett podium eller monter, ger vi vår största omsorg.
Beroende på beställningens storlek och ömtålighet, låter vi antingen våra egna chaufförer eller vår egen logistikpartner Transmission (Bode Scholten) hantera.

Tack vare många års erfarenhet har vi utvecklat ett specifikt sätt att förpacka varje typ av podium. Alla beställningar förpackas professionellt i vårt eget magasin och av våra egna medarbetare.

Podier av glas sänds i en låda, ekpodier och förtöjningspålar sänder vi på pall p g a den högre vikten, och podier av MDF sänds, beroende på beställningens antal, i en kartong med ett stötsäkert lager av frigolit och sedan med övriga kartonger på en pall.

SNABBA LEVERANSER
Lagervara
En stor del av vårt sortiment kan vi leverera direkt från vårt lager. Det innebär att vi kan leverera varan inom 2-4 arbetsdagar efter mottagandet av din beställning. Vi strävar naturligtvis efter en så snabb leverans som möjligt.

Måttbeställda produkter
Några artiklar i vårt sortiment har en längre leveranstid, detta står angivet vid respektive produkt. Ett antal produkter levererar vi endast på beställning, leveranstiden för dessa skiljer sig per produktsort. Detta gäller även måttbeställda produkter. Vid alla beställningar indikerar vi en leveranstid och gör vårt yttersta för att uppfylla denna.

Produkter med olika leveranstider inom 1 beställning
Vi sänder en beställning bestående av olika produkter som en leverans. Därav gäller en frakttid som är anpassad efter den produkt som har den längsta leveranstiden.

Vill du ändå få en snabbare leverans för någon/några produkter ur din totala beställning? Ta då kontakt med oss för en överenskommelse om hur vi kan ombesörja ditt önskemål.

Frågor?
Har du frågor om våra lagervaror samt leveranstider? Ta kontakt med en av våra kollegor på telefon: +46 (0) 102 047 000.

 

FRAKTMETODER

Våra podier och montrar fraktas av vår logistikpartner DPD och Dachser. Vi har samarbetat med dem under många år och litar på deras fraktsäkerhet. Oftast kan den aktuella leverantören skicka dig en ”track and trace” kod. Vid specifika önskemål kan leverantören kontakta dig i förväg för att bestämma en tid för själva leveransen.

Leverans till ytterdörren
Vår transportör tar med sig pallen till ytterdörren. Därifrån går ansvaret över till dig, att lyfta in varan (podiet) samt att att ta bort pallen. Om du inte har möjlighet att själv lyfta in podiet, kan du fråga oss om en extra service. Kontakta oss omgående och vi ger dig en en fri kostnadsberäkning.

Signering av fraktsedeln
Vi hanterar och levererar din beställning med största omsorg. Trots detta kan din vara skadas under transporten. Om så sker, kontakta oss omgående via e-mail: info@podierochmontrar.se eller via telefon +46 (0) 102 047 000. Du kan acceptera produkten men ange att den är skadad på fraktsedeln, eller avsäga dig produkten genom att inte signera fraktsedeln. Vi kommer omgående att göra allt för att hitta en lösning. Vi ber dig ta foton på den skadade produkten samt förpackningen. För att returnera produkten/produkterna, använd den ursprungliga kartongen eller förpackningsmaterialet.

Leveranser både inom och utanför Europa
Under många år har vi levererat våra produkter både inom Europa, men också över hela världen. Varje land har sina specifika transportmetoder, därav är det svårt att ange exakt varje möjlig fraktmetod. Trots detta har vi både erfarenhet och tillgång till den expertis som krävs.

Se här för en fraktkostnad till några andra länder. 

Kontakta istället vår kollega så ombesörjer vi att din beställning levereras snabbt och säkert till dessa länder. 

Leveranspolicy

Vid leveransen av din produkt(er), undersök den noga innan du signerar fraktsedeln. När du signerar godtar du också att leveransen är i gott skick och därmed är leveransförsäkringen inte längre gällande. Om du inte har möjlighet att direkt kontrollera varan, signera då fraktsedeln med angivelsen ”ej kontrollerad”. Detta är viktigt för att undvika tvister kring försäkring och garanti i efterhand.

Vad händer vid problem med min beställning?
Vi gör vårt allra yttersta för att säkerställa att din vara levereras oskadd. Om produkten ändå anländer skadad eller deffekt på något sätt, ange detta på fraktsedeln omgående. Om detta inte sker minskar din möjlighet till att reklamera produkten. Om en skada upptäcks efter leveransen, kontakta oss då på leveransdagen. Ta ett (digitalt) foto på produkten och på förpackningen som den anlände i och sänd via e-mail till: info@podierochmontrar.se. Ange även ordernummer, shipping-id samt en kort beskrivning av orsaken till att du vill returnera varan. För att returnera produkten/produkterna, packa dem i den ursprungliga förpackningen.